Η πολυετής εμπειρία των 25χρόνων στον χώρο υπηρεσιών φιλοξενίας έχει καταστήσει τη WELCALITY κορυφαίο όνομα στη παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών αντιπροσώπευσης πωλήσεων για boutique ξενοδοχεία στην Ελλάδα καθώς και ολοκληρωμένης διαχείρισης εκδηλώσεων, για εταιρείες και επαγγελματίες του τουρισμού.
Οι ξενοδοχειακές μονάδες -που αποτελούν τον κορμό της ελληνικής οικονομίας- έχει διαπιστωθεί πως δεν κατέχουν ενεργό ρόλο στη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού. Οι μικρού μεγέθους ξενοδοχειακές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν όλα τα απαραίτητα μέσα για να συμμετέχουν ενεργά σε τέτοιου είδους εκθέσεις, ενώ οι μεγαλύτερου βεληνεκούς επιχειρήσεις δεν διαθέτουν τον χρόνο για την ενασχόληση με οτιδήποτε εκτός της οργάνωσης της ίδιας της μονάδας.
Η Έλενα Λισσαίου, διαπιστώνοντας αυτό το έλλειμμα στην εκπροσώπηση των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων δημιούργησε τη WELCALITY, μία επιχείρηση μοναδική στο είδος της με στόχο να καλύψει αυτό το κενό και να δώσει πραγματική ουσία στην έννοια της φιλοξενίας και της ποιότητας.
Με αφορμή, λοιπόν, την επιτυχία στον χώρο της, η δημιουργός και ιδιοκτήτρια της WELCALITY, Έλενα Λισσαίου μας απάντησε σε καίρια ερωτήματα που προκύπτουν γύρω από τη δική της επιχείρηση αλλά και τις επιχειρήσεις γενικότερα.
Ποια ήταν η κύρια πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία της WELCALITY και τι σας ώθησε να δημιουργήσετε μία τέτοιου είδους επιχείρηση;
Η έμπνευση για την WELCALITY προήλθε από έναν συνδυασμό εννοιών που αντικατοπτρίζουν τις βασικές αξίες της εταιρείας. Το ίδιο το όνομα, είναι ένα λογοπαίγνιο που συνδυάζει τις λέξεις «welcome», «locality», «wellness», «hospitality» και «quality», και αντιπροσωπεύει την αγάπη για τη φιλοξενία και τη δέσμευση για την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών.
Η WELCALITY προήλθε από την εκτεταμένη εμπειρία μου στον κλάδο της φιλοξενίας, ιδίως στα τμήματα πωλήσεων, μάρκετινγκ και εκδηλώσεων. Καθ' όλη τη διάρκεια της καριέρας μου, παρατήρησα ένα σημαντικό κενό στην αγορά όσον αφορά τα μικρά boutique ξενοδοχεία που δεν διέθεταν ειδικά τμήματα πωλήσεων ή τους πόρους για να συμμετάσχουν σε διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.
Αυτή η διαπίστωση, σε συνδυασμό με την αναπτυσσόμενη τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα και τον αυξανόμενο αριθμό ιδιοκτητών μικρών ξενοδοχείων χωρίς ξενοδοχειακό υπόβαθρο, λειτούργησε ως το έναυσμα για τη δημιουργία της WELCALITY.
Κατά την μέχρι τώρα λειτουργία της επιχείρησης, οι υπηρεσίες αντιπροσώπευσης πωλήσεων βρήκαν ανταπόκριση και σε εταιρείες υπηρεσιών που συνδυάζονται με το hospitality αλλά και σε συνεργασίες εκτός συνόρων που χρειάζονται έναν ‘local hospitality expert’.
Ειδικά με την έξαρση του τουρισμού μετά την covid εποχή , έγινε ακόμη πιο κρίσιμο για αυτές τις μικρές επιχειρήσεις να έχουν ισχυρή παρουσία στην τουριστική αγορά και να επωφεληθούν από τις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού.
Πώς είναι να είσαι ιδιοκτήτης μίας επιχείρησης στην Ελλάδα των τελευταίων ετών; Έχετε συναντήσει δυσκολίες στη διάρκεια της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας;
Θα έλεγα ότι έχω αντιμετωπίσει αρκετές προκλήσεις, οι οποίες, ωστόσο, με έχουν βοηθήσει να εξελιχθώ τόσο ως επιχειρηματίας όσο και ως άτομο.
Μία από τις βασικές προκλήσεις είναι η διαχείριση της οικονομικής αβεβαιότητας, ιδιαίτερα τώρα στα πρώτα χρόνια λειτουργίας της επιχείρησης. Η ανάγκη για αυστηρή οικονομική διαχείριση κάνουν την διαδικασία ανάπτυξης πιο αργή και περίπλοκη.
Τα προγράμματα που υποστηρίζουν τη γυναικεία επιχειρηματικότητα μου προσέφεραν πολύτιμη καθοδήγηση, ωστόσο, υπάρχει ακόμη μεγάλος χώρος για βελτίωση, ειδικά όσον αφορά τη γραφειοκρατία και τη φορολογία, που νιώθω ότι αποτελεί μεγάλο εμπόδιο για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων..
Και μην ξεχνάμε δεδομένου ότι ο τουρισμός είναι η νούμερο ένα βιομηχανία της Ελλάδας, πολλοί έχουν εισέλθει στον τομέα χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση ή εμπειρία, γεγονός που δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό. Οι δυνητικοί πελάτες μας θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αποφάσεις που παίρνουν σχετικά με τις συνεργασίες τους.Πάντα πίστευα ότι κάθε πρόκληση αποτελεί μάθημα και ώθηση για βελτίωση και πως πρέπει να συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα.
Μια που αναφερθήκατε στην πανδημία του Covid19, ποιες είναι οι διαφορές που έχετε παρατηρήσει στη τουριστική δραστηριότητα; Σε τι επίπεδο υποδοχή τουριστών βρίσκεται η Ελλάδα τώρα;
Ήμασταν όλοι μάρτυρες του τρόπου που η πανδημία επηρέασε τον τουριστικό τομέα παγκοσμίως. Η Ελλάδα, ως μία από τις κορυφαίες τουριστικές χώρες, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτή την κατάσταση. Η ανάγκη όλων για ταξίδια έγινε προτεραιότητα, ειδικά στην αρχή της μετά covid περιόδου, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια και την υγιεινή κατά την επιλογή προορισμού και καταλύματος, καθώς και στη σχέση ποιότητας-τιμής (value for money).
Η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιοποίηση στον τουριστικό τομέα, την αναζήτηση βιώσιμων μορφών τουρισμού με αυξημένο ενδιαφέρον για προορισμούς με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, καθώς και για δραστηριότητες που προάγουν την επαφή με τη φύση και την τοπική κουλτούρα.
Παρατηρούμε επίσης την αύξηση της ζήτησης για ταξίδια εκτός των παραδοσιακών καλοκαιρινών μηνών. Οι τουρίστες προτιμούν να επισκέπτονται προορισμούς με λιγότερο συνωστισμό ώστε να απολαμβάνουν περισσότερο την συνολική εμπειρία του ταξιδιού και της φιλοξενίας. Παρά τις δυσκολίες, η Ελλάδα κατάφερε να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και ανάγκες και να ανταποκριθεί επιτυχώς προσφέροντας ποιοτικές υπηρεσίες, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και πλούσιες επιλογές για όλους τους τύπους ταξιδιωτών.
Η προώθηση της χώρας ως ασφαλούς και αξιόπιστου προορισμού, σε συνδυασμό με τις ομορφιές της φύσης και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και τον γαστρονομικό πλούτο, έχει ενισχύσει ακόμα περισσότερο την ανταγωνιστικότητά της παρουσιάζοντας θετικά αποτελέσματα τα τελευταία χρόνια.
Ποια είναι τα άμεσα μελλοντικά σας σχέδια; Έχετε εκπληρώσει τον στόχο σας ή υπάρχουν και άλλες προοπτικές εξέλιξης; Ποιοι είναι το όραμα σας για την WELCALITY;
Στα άμεσα σχέδιά μας περιλαμβάνεται η συμμετοχή μας στην έκθεση 100% Hotel Show από κοινού με μια νέα συνεργασία, η που πραγματοποιείται στην Αθήνα τον Νοέμβριο και η οποία απευθύνεται σε πολυτελή καταλύματα και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.
Επίσης, τον Φεβρουάριο θα ξεκινήσει μια περιοδεία τουριστικών εκθέσεων στην Ευρώπη, με πρώτο προορισμό την Πορτογαλία, όπου θα συμμετάσχουμε σε ένα πολυτελές event που συνδέει τουριστικούς πράκτορες από όλη την Ευρώπη με luxury καταλύματα και υπηρεσίες. Οι διαθέσιμες θέσεις για συμμετοχή μέσω της WELCALITY παραμένουν ανοιχτές για όσους ενδιαφέρονται.Μέχρι τώρα, έχουμε επιτύχει πολλούς από τους στόχους συνεργασίας μας, ενώ τα σχόλια των πελατών μας (testimonials) αποτελούν την καλύτερη μορφή διαφήμισης για εμάς.
Το όραμά μου για την WELCALITY είναι να καταστεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες υποστήριξης για ξενοδόχους και επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα και διεθνώς. Σκοπός μας είναι να παρέχουμε υπηρεσίες που θα ενισχύσουν την προώθηση των προσφορών τους, θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών τους. Επιπλέον, διακρίνουμε σημαντικές ευκαιρίες για τη σύναψη στρατηγικών συνεργασιών με άλλες εταιρείες του κλάδου, όπως υπηρεσίες κρατήσεων, τουριστικά γραφεία και παρόχους υπηρεσιών.
Οι προκλήσεις είναι πολλές, όμως το μέλλον προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εξέλιξη. Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται προσαρμοστικότητα, δημιουργικότητα και πίστη στις ικανότητές και στο όραμά μας.
Με γνώμονα τον επισκέπτη και τη παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών η WELCALITY γνωρίζοντας βαθιά τη τουριστική αγορά σε Ελλάδα και εξωτερικό, στοχεύει στη φιλοξενία, τη ποιότητα και τη δημιουργική αξιοποίηση των ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας.